Je verhaal is niet enkel de verpakking. Nee, het is de inhoud waar álles om draait.
Een potentiële klant herkent en bewondert in zekere zin een goed verhaal. Hij is benieuwd om méér daarover te ontdekken.
En een geprikkelde nieuwsgierigheid leidt naar mooie relaties en een fijne samenwerking. Stel, als consument verneem je iets over een tof concept, over een vernieuwd aanbod of over een succesformule van een nabij gelegen zaak. Dan zit het in de natuur van de mens om daar méér over te willen weten. De moderne consument gaat quasi onmiddellijk de website van die zaak bezoeken, of bekijken welke laatste nieuwtjes er op social media te vinden zijn.
Beantwoorden de resultaten van die korte en krachtige zoekactie, dan ook nog aan je verwachtingen en worden die nieuwsgierige prikkels alleen maar groter, dan twijfel je als consument geen seconde om de zaak te bezoeken.
Hoe begin je eraan om die aandacht te bekomen?
Begin met jezelf af te vragen wat jouw sterktes zijn tov je concurrent. Waarom moet die consument naar jouw zaak komen, en niet naar die van je concurrent. Wat heb je hem of haar extra te bieden? Dat is steeds het uitgangspunt van een succesvolle storytelling. Want jij bent uniek! En jouw zaak is uniek!
Eens het thema bekend is, sta je aan het begin van een mooi groeitraject. Samen met Impressa Living kan je jouw eigen verhaal gaan vertalen in een baseline of een slogan. En verwacht daarnaast 100% begeleiding omtrent de stappen naar een all-round communicatiemix, volledig binnen je eigen budget en met maximale slagingskansen. Bereik zo méér consumenten zodat die winkeldeur vaker opengaat dan voorheen. Want dat is waar alles mee begint: het bezoek van nieuwe potentiële nieuwsgierige klanten.