In de overvloed aan e-mails die mensen ontvangen, wil een nieuwsbrief nog wel eens ongeopend in de prullenbak verdwijnen. Zeker sinds ze – zoals bij Gmail – in een speciale folder terechtkomen. Volgens de gegevens van Mailchimp, een tool waarmee je eenvoudig nieuwsbrieven aan grote groepen mensen kunt versturen, staat het openingspercentage voor medianieuwsbrieven op een gemiddelde van 38,5 procent. Dat is hoog, maar waar wordt in die sector nu speciale aandacht aan besteed?
Men heeft afscheid genomen van nieuwsbrieven op basis van verschillende secties of rubrieken, maar in plaats daarvan gekozen voor SPECIALISMEN. Niet iedere nieuwsbrief is geschikt voor iedereen, en door die DOELGERICHTE AANPAK wordt de toon een stuk PERSOONLIJKER.
Tot slot heeft die sector het hoge openingspercentage naar eigen zeggen te danken aan de aandacht die geschonken wordt aan HET UITERLIJK EN DE VORMGEVING van de nieuwsbrief.
Bron: Emerce, bit.ly/1V49Psn
5 redenen waarom email marketing nog steeds werkt
1. Email, een eenvoudige manier om mobiele consumenten te bereiken.
Als we weten dat een groot deel van de bevolking mobiel internet verkiest boven het gebruik van een desktop pc, dan moeten we ook erkennen dat ook het e-mail verkeer voor een groot gedeelte op die mobiele toestellen terechtkomt. Het alternatief om gericht een groep van mensen persoonlijk en mobiel te bereiken, zou sms zijn, maar:
- E-mail werkt ook op andere mobiele toestellen zoals tablets,
- E-mail is gratis voor de gebruiker en
- Bij e-mails heb je véél meer ruimte voor content en marketing.
2. E-mail is een efficiënte manier om klanten te ‘informeren’.
De consument zoekt vaak net die merken, winkels of organisaties uit waarvan hij wil geïnformeerd worden. Als hij ‘fan’ is van je merk, dan wil hij net geen enkele marketing campagne missen. Zo kunnen consumenten steeds tijdig op de hoogte worden gesteld van acties, promoties en nieuwtjes over hun favoriete producten.
3. E-mail coupons bevorderen het aantal bezoekers in de winkel
Consumenten schrijven zich vaak ook in op nieuwsbrieven om kans te maken op aanbiedingen, kortingkaarten, geschenken, enz. Grote merken gebruiken deze tactiek steeds meer en noteren bij specifieke acties een stijging in trafiek naar de ‘stenen’ winkel.
4. E-mail is steeds makkelijk integreerbaar in andere marketingacties.
In een geïntegreerde communicatiemix met als doel ‘top-of-mind’ te zijn bij uw potentiële klanten, is e-mail marketing niet weg te denken. Samen met de mogelijkheid van direct mail acties, zijn het deze tools die je het dichtst bij je klanten brengt: het is persoonlijk en geeft de ontvanger het gevoel dat hij ‘erbij hoort’.
5. E-mail marketing is goedkoop.
E-mail marketing stelt bedrijven, merken en organisaties in staat om grote aantallen consumenten te bereiken tegen erg lage prijzen in vergelijking met andere kanalen zoals radio of TV.
Bron: Inc.com