Je weet ze wonen, je klanten.
Maar weet je ook de plek waar je d'r MEER kan vinden?
Een verrijking is het om jou klanten op een plattegrond te zien. En daar stopt het niet.
Ontdek welke reistijd jou klanten gemiddeld hebben om naar je zaak te komen.
En rijden ze dan bij je concurrenten voorbij?
Dat en nog veel meer brengt een partner als Impressa Living voor je in kaart.
Is het dan gedaan? Helemaal niet! Samen met jou maken we een uitgebreide analyse.
Concrete voorstellen om je marketing GOED in te zetten zijn helemaal op maat voor jou gemaakt.
Je bereikt MEER consumenten, je vergroot je potentieel!
Kost dat geld? JA, maar helemaal niet zoveel dan u nu denkt.
Verplaatsingsbereidheid van consumenten in verschillende sectoren.
‘Hoever en waarvoor zijn mensen bereid zich verder te verplaatsen?'
Consumenten uit de amusementsector wonen verder dan de retailconsumenten, op basis van de aangegeven afgelegde tijd tot de woonplaats. Deze vaststelling zegt niets over de verplaatsingsbereidheid, doch is het een eerste indicatie van de getoonde bereidheid zich verder te verplaatsen. Verschillende oorzaken kunnen hier aan de basis liggen. De meest plausibele verklaring kan een ruimer aanbod van zaken zijn in de woonomgeving van de consument.
Amusementconsumenten gaven aan bereid te zijn zich verder te verplaatsen dan retailconsumenten voor een betere prijs. Doch is dit niet de hoofdreden waarom een consument een concurrent zou overwegen. Consumenten uit de retailsector zijn op zoek naar vestigingen die dichterbij gelegen zijn of andere producten aanbieden. Door een dominante positie en een ruim aanbod is het mogelijk dat consumenten bereid zijn een duurdere prijs te betalen.
Hierin lezen we een aantal opvallendheden die belangrijk zijn voor de retailer:
- prijs moet goed zijn,
- aanbod met gedifferentieerd zijn en
- de marktpositie is van groot belang.
Iedere retailer neemt zelf het heft in handen om een interessante prijs te bieden, en om een mooi aanbod bij elkaar te sprokkelen. Maar de marktpositie versterken lijkt nog steeds de moeilijkste klus te zijn. Hierbij is de perceptie in de markt het enige wat telt. En perceptie betekent marketing.
Eveneens is op te merken dat consumenten eerder bereid zijn langer onderweg te zijn (tijdsperceptie) dan een verdere afstand tot hun bestemming in overweging te nemen. Bijgevolg is af te leiden dat de consument een verschil in tijd- en afstandperceptie heeft. Reeds eerdere onderzoekers kwamen tot dezelfde vaststelling. Reistijd is meer beschikbaar, accuraat en toegankelijk in het geheugen van de mens dan zijn kennis over de reisafstand.